Інстасправа: українські блогери – про досвід роботи з найестетичнішою соціальною мережею

ІНСТАСПРАВА: УКРАЇНСЬКІ БЛОГЕРИ – ПРО ДОСВІД РОБОТИ З НАЙЕСТЕТИЧНІШОЮ СОЦІАЛЬНОЮ МЕРЕЖЕЮ

Instagram вже давно став майданчиком для втілення творчих та бізнесових проектів. Ми попросили українських блогерів розказати про особливості цієї соцмережі, кому вона може бути корисна та що варто мати на увазі, якщо ви теж хочете завести свій блог.

Юлія Беркута

Instagram-сторінка Юлії Беркути

Я завжди мріяла про подорожі. До того, як стати блогером, вчилася в КНУ ім. Тараса Шевченка за спеціальністю «Міжнародний туризм і географія», а також закінчила магістратуру в університеті Мачерата (Італія) за спеціальністю «Проектування і управління туристичними системами». Деякий час я працювала в туристичній сфері, але пізніше зайнялася творчістю – графічним дизайном і фотографією. Я й зараз паралельно займаюсь комерційними фото- та відеозйомками. Instagram – це скоріше хобі, ніж повноцінне оплачуване заняття.


Ідея розвивати свій акаунт
прийшла тоді, коли в житті стало більше подорожей, а також питань від друзів і знайомих. Я відчула необхідність ділитися своїми знаннями і досвідом. Instagram виявився для цього ідеальною платформою, адже так я змогла ділитися своїми роботами і знайти однодумців. Основною і головною відмінністю цієї соцмережі від інших є, насамперед, візуальний контент. Якщо картинка не «чіпляє», ті, хто вперше потрапив на сторінку, текст читатимуть навряд чи. Це середовище конкуренції, що, з одного боку, змушує розвиватися і рухатися вперед, а з іншого – вас можуть просто не помітити серед великої кількості таких самих. Важливо мати свою родзинку та бути щирим.


Спочатку я вела Instagram як особисту сторінку.
Не розповідала про подорожі, а просто публікувала фото формату «Я та Ейфелева вежа». Не назвала б це помилкою, та зараз розумію, що варто було почати ділитися своїм досвідом набагато раніше. Тепер намагаюся нічого не відкладати до «кращих часів». Мені завжди є, що сказати, чим поділитися. Ідеї – це, перш за все, думки, які я оформлюю під відповідну тематику.


Стараюся робити публікації щодня навіть під час насичених подорожей.
Але раз на тиждень беру собі вихідний від соціальних мереж. Знайти час для публікацій не складно, якщо є, що розповісти своїм читачам. Я творча людина і мало розбираюся в тонкощах просування. Це завдання взяв на себе мій чоловік, він якраз займається галуззю SEO. Основний внесок – час і трохи грошей на рекламу.


Не намагатися бути схожим на когось – основне правило.
Створювати і ділитися тим, що переживаєш сам, відчуваєш, знаєш, в чому розбираєшся. І, звичайно, візуальна складова. Якщо говорити про Instagram, треба вміти створювати картинку, яка запам’ятовується – красиву, незвичайну, можливо, таку, що не можна побачити в повсякденні.


Мої читачі – такі ж мандрівники, як і я, або бажають ними стати.
Це дорослі люди, яким цікаво дізнатися про нові місця, щоб одного разу туди відправитися. Більшість із них частіше за все звертаються особисто, щоб уточнити моменти стосовно тієї чи іншої подорожі. Тому основна взаємодія – особисте листування та коментарі під фотографіями, на які я завжди відповідаю.


Я позиціоную свою сторінку як некомерційну,
але пропозиції співробітництва поступають регулярно. Із задоволенням співпрацюю з тематичними брендами та організаціями, перевіряю на своєму досвіді та розповідаю читачам.

 


Варто розуміти, що ведення сторінки вимагає багато часу та терпіння.
Не варто здаватися. Якщо ви робите щось від душі, обов’язково знайдете свого читача та фоловера.


Віталія Бойко

Instagram-сторінка Віталії Бойко

Я вісім років працювала художником-портретистом, писала картини в техніці «масло-полотно». Instagram вела на рівні звичайного користувача, хоча стати блогером мріяла завжди. Тільки ця мрія здавалася нереалістичною: я вважала, щоб стати популярним блогером, необхідно або бути селебріті, або жити в найкрасивіших куточках світу, або бути дуже заможною. Хоча на практиці виявилося, що це зовсім не обов’язково.


Після того, як у моєму житті з’явилося нове творче хобі
– робити маленькі картини на кавових стаканчиках, а потім оживляти сюжети на фото, – Instagram-сторінка почала блискавично рости і розвиватися без жодних зусиль з мого боку, окрім реалізації творчих ідей.


Instagram має певні закони та специфіку.
Перш за все, він вимагає ведення сторінки в єдиному стилі і в одній кольоровій гаммі. Тут цінується естетичний підхід. А також важлива й інформативна складова. Користувачі приходять сюди не тільки відпочити, а й отримати цікаву інформацію. Ця соцмережа вимагає чималих зусиль автора. Вона не стоїть на місці, дуже швидко змінюється. Те, що було модно сьогодні, завтра вже буде неактуальним. Тому важливо слідкувати за тенденціями.


Ведення блогу займає багато часу.
Можна сказати, це робота без вихідних, оскільки вимагається постійна активність та залученість. Тому я вважаю справедливим отримувати фінансову віддачу за рахунок реклами. Також займаюсь розробкою дизайну кавових стаканів для різних закладів.


Сторінку поки що веду самостійно, без чиєїсь допомоги.
Але користуюся допомогою близьких мені людей, а саме чоловіка та сестри, для реалізації креативних фото. Сама б я не впоралася. Збільшення кількості підписників в моєму випадку відбувається за рахунок того, що мільйонники арт-блоги за власної ініціативи публікують мої фото з посиланням на автора. Це відбувається часто, і таким чином блог швидко росте. Також мої фото часто потрапляють до топів, що дозволяє бути побаченою великою кількістю людей.


Публікації роблю не частіше одного разу на день чи два.
Як на мене, це найприйнятніший підхід, щоб не набридати і щоб про тебе не забували. Помилкою можу назвати «випасти» з Instagram на тривалий час. Це загрожує згасанням блогу.


Моя аудиторія — це в основному жінки від 20 до 40 років.
Вони дуже активні, легко йдуть на контакт і залюбки обговорюють теми, які я піднімаю у блозі. Я намагаюся говорити про максимально актуальні, ділитися корисними рекомендаціями. Прагну того, щоб моїй аудиторії було зі мною цікаво.


Правила створення якісного контенту:
вести сторінку в єдиному стилі; частіше публікувати креативні продумані фото; взаємодіяти з публікою; піднімати цікаві теми.


Треба спостерігати за популярними блогерами.
Вивчити їхню тактику. Обрати тему акаунту, максимально близьку автору. Слідкувати за актуальними тенденціями, але при цьому не втрачати свою індивідуальність.


Sasha Lyapota

Instagram-сторінка Sasha Lyapota

Я займаюся блогосферою як такою. Зокрема маю також канал на YouTube. Instagram – це моє хобі, я на ньому майже не заробляю, часто відмовляюся від реклами, веду тому, що люблю фотографувати, при чому тільки на мобільні телефони. Інколи мене запрошують до комерційних проектів, і якщо мені це цікаво, беру участь. Але фактично я просто фотографую для себе. Людям це також подобається, і мене це радує.


Instagram
– багатогранна соціальна мережа.
Є люди, які ведуть в ньому і текстові блоги, роблячи акцент саме на описах, і дуже круто, що це ніяк не обмежується. Сьогодні є функціональність IGTV, фактично конкурент YouТube — монополіста на ринку відеоконтенту. Тому, щоб не складати всі яйця до однієї корзини, добре мати такі альтернативи. Також є Stories, і незважаючи на те, що ця функція скопійована зі Snapchat, вона стала більш затребуваною, особливо в країнах, де оригінал так і не набув популярності. На відміну від інших соцмереж, зараз Instagram призначений для всіх.


Мій задум – якісні знімки з мобільних телефонів.
Раніше знімав на фотоапарат, проте потім не було часу його з собою носити, і смартфони з камерами стали для мене спасінням. За весь час існування блогу є лише близько 10 фото, знятих не на телефон. Я часто проводжу майстер-класи, і основний кейс – це саме якісні знімки. Я розповідаю не про саму мобільну фотографію, не про Instagram, а як навчитися фотографувати. Мій принцип – публікувати не котиків, селфі або їжу, а тільки якісний контент. І навіть коли хочеться запостити себе з друзями, я роблю це в сторіс або в інших соцмережах. А до стрічки Instagram – тільки якісні роботи. Навіть якщо я проїхав півсвіту і зняв 10 фото, це краще, ніж забити стрічку півсотнею ні про що.

Instagram – це не моя робота, лише хобі, і я його веду в хорошому сенсі халатно. Для розвитку сторінки нічого не робив, просто публікував фотографії, виставляв правильні хештеги, проте ні копійки не вклав, ні до яких підборок не потрапляв, і ніхто не рекомендував мою сторінку. Я займаюся цим заради задоволення, сам вирішую, чи робити публікацію. Відповідно, в мене ніколи не було проблем чи труднощів. Аудиторія росте планомірно з місяця в місяць. Навіть якщо зростання невелике, я задоволений.


В ідеалі потрібно щось публікувати щодня, але не завжди вдається.
Буває, що довгий час немає можливості щось сфотографувати, а потім привожу з якоїсь поїздки знімків на місяць вперед. Тому я намагаюся «розтягувати» — викладати не більше однієї фотографії на день, інколи навіть роблю пропуски, щоб підтримувати регулярність.


Я фотографував і на найдешевші телефони, і на найдорожчі.
Днем на вулиці будь-який сучасний телефон, за однакових налаштувань діафрагми, витримки, фотографує практично на рівні з камерою. Ввечері треба погратися з налаштуваннями,хоча в мене були навіть рекламні зйомки, які я робив ввечері на телефон.


Не варто заводити акаунт в будь-якій соціальній мережі з метою заробити.
Хіба що ви вже велика компанія, у якої є бюджет і певні цілі. Якщо ви простий блогер, аудиторія відчуватиме справжні мотиви. Сьогодні існує явище, коли велика кількість людей вважає себе лідерами думок, маючи по 80-100 тисяч підписників і низьку залученість — всього по тисячі лайків під фотографіями. Я б дуже не хотів, щоб у мене була така ситуація. Тому активно веду взаємодію з читачами, намагаюся відповідати частіше, коли є час.

Навіть якщо на моїй сторінці є реклама, вона нативна. Наприклад, мене просять показати новий телефон, і я його навіть не рекламую – просто фотографую на нього і ставлю підпис. Роблю знімки, а люди самі визначають, хороші вони чи ні. Через те, що в мене немає особливої бізнес-спрямованості, аудиторії це подобається, люди отримують незаангажований якісний контент.


Я не можу сказати, що припускався помилок, про які шкодував би.
Будь-яка помилка – це зростання, не помиляється той, хто нічого не робить. Я навіть старі фото не видаляю, незважаючи на те, що деякі з них вважаю невдалими: хочу бачити, як я розвивався, що раніше дозволяв собі публікувати. Помилкою могла б бути співпраця із сумнівними рекламодавцями, тому що такі пропозиції поступають постійно, і треба мати силу волі, щоб відмовитися. А не дуже якісний контент — це досвід, через який потрібно пройти.


Новачки мають самі визначити, з чого починати.
Якщо людина ніколи не мала справи з фото, то їй треба навчитися фотографувати, і не важливо, куди викладати – в Instagram, у папку на комп’ютері чи показувати друзям. Якщо вже вміє, треба постити свої фото і розвивати акаунт. Можна робити колаборації з іншими блогерами — як великими, платячи їм за це гроші, так і маленькими, на умовах взаємної підтримки. Можна приймати участь у челенжах, ставити хештеги тощо. Якщо ви вже з чималенькою кількістю підписників і хочете більше, треба розвиватися творчо і шукати нові шляхи для розвитку. Основний меседж – треба щось робити. Якщо ви чекаєте, коли у вас з’явиться краща камера або налагодиться погода, то нічого не відбудеться. А якщо за вікном туман, ви хочете спати, але берете телефон і йдете фотографувати, то все вийде.


Alexander Ladanivskyy

Instagram-сторінка Alexander Ladanivskyy

Я фотограф, який відповідає за подорожі. Починав як аматор, а потім професійно розвивався. Довгий час займався комерційною зйомкою, і мені було потрібно десь себе рекламувати. А Instagram – це хороший майданчик саме для фотографів, на відміну від інших соцмереж. Фотографу треба десь викласти свої роботи і щоб люди їх побачили в своїй стрічці.


Я вожу людей по всьому світу і висвітлюю це на своїй сторінці.
Показую, як ми проводимо час, розповідаю лайфхаки, як подорожувати дешевше, що варто побачити, а що – ні. Моя мета — донести людям, що потрібно подорожувати, бачити красу нашої планети, а не сидіти вдома і просто лайкати чужі фотографії, вважаючи, що це коштує величезних грошей.


Я працюю сам на себе.
Команда – це люди, які їдуть зі мною в подорож — українці й іноземці. Я стараюся їх згуртувати, зробити подорож насиченою і цікавою, щоб запам’яталася на все життя. І якщо людям подобається, вони розповідають своїм друзям, постять свої враження, і так росте моя сторінка. Якщо людина заходить за рекомендацією, вона не відпишеться від вас, буде за вами слідкувати.


Розвивати сторінку ніхто не допомагав, я всім займався сам.
Почав у 2014 році — час, коли Instagram був не настільки популярний в Україні і не було такої великої кількості блогерів. Відповідно, люди підписувались не на сотні тисяч сторінок, а слідкували за кількома. Я викладав свої фото, людям подобалося, і вони підписувалися. Потім Instagram ставав популярнішим, люди почали масово приєднуватися, і вже з 2015 року щомісяця додавалося по 3 тисячі людей.


Раніше розвивати сторінку було простіше, ніж зараз.
Стрічка завантажувалася хронологічно, а зараз діють алгоритми за інтересами: ви можете бути підписані на людину, але якщо не лайкаєте чи не коментуєте, її фотографії вам просто не будуть показані. Втім, мені важливі показники якості, а не кількості. Я не ставив собі глобальних цілей, як-от мільйон підписників, тому особливих труднощів не було. Основна моя ціль – показати людям, чим я займаюся.


Можливість розвинути свою сторінку з нуля є і зараз.
Зрозуміло, що з часом не обійдеться без хорошої реклами. Будь-який розвиток сторінки – це добре. Але якщо у вас буде поганий контент, які б ви гроші не платили, як би не розвивали, це нічого не принесе. Спочатку сторінка може рости не так швидко, як вам би хотілося, але рости буде і з часом принесе результат.


Публікації роблю по мірі насиченості матеріалу.
Наприклад, під час сезону подорожей — з весни по осінь — можу постити 3-4 рази на тиждень або кожен день. Нові країни, нові місця, є що показати. Зимою більше часу проводжу вдома, відповідно, менше матеріалу. Я не роблю пости лише заради самих постів, контент-плану наперед не створюю. В мене багато фотографій, і я міг би запланувати на рік наперед. Але не бачу суті в тому, щоб просто показати, що я живий. Тільки якщо є цікава тема або думки, якими хочу поділитися.


Знімаю тільки на професійну техніку, навіть в подорожі.
Є певний рівень, за який я не можу переступати. До подорожі готуюся як мінімум за півроку, набір групи йде на рік вперед, і я завжди продумую всі варіанти на випадок, якщо щось піде не так. Вже коли вертаюся додому, відбираю найкращі фотографії, обробляю і тоді можу дозволити собі показати щось людям.


У роботі з аудиторію головне – щирість.
Наприклад, під час подорожі я знімаю сторіс з місця подій, намагаючись показати все максимально реально, як є у дійсності, і люди відчувають, чи показують їм справжню картинку.


Мій блог — українською мовою, тому аудиторія дуже вузька.
Велика її частина — іноземці, проте я не переходжу на англійську. Вже близько року, як Instagram зробив корисну кнопку «Переклад». Звичайно, текст перекладається неточно, але читачі можуть зрозуміти суть, тому зараз це зовсім не проблема.


Останній рік намагаюсь себе рекламувати:
і таргетовано, і за допомогою інших блогерів. Стараюся розвивати свою сторінку, тому що є певний пік, після якого сторінка розвивається все повільніше. Люди з західної України та Києва знають мене краще, тому я націлюю таргетинг на такі міста, як Дніпро, Харків, Одеса, щоб мої фотографії бачили в інших кінцях країни. Так само співпрацюю з місцевими блогерами.


За допомогою сторінки я скоріше рекламую свої послуги, сам себе.
Пропозиції надходять щодня, та більшість я відхиляю.  Хіба що рекламодавці мають пряме відношення до моєї сфери – фотографії і туризму. Якщо пропонується дійсно хороша річ, наприклад рюкзак, я ставлюся до реклами позитивно. Найбільша помилка – це працювати з неприємними вам людьми. Скільки б вам не платили, всіх грошей не заробити. Життя одне, і треба відгороджувати себе від таких людей.


Вам має подобатися те, що ви робите.
Якщо людина не любить певну сферу, але хоче висвітлювати її, бо та зараз популярна, не буде ніякого результату.


Матеріал обов’язково має бути якісним.
Зараз ми живемо в еру соцмереж, куди викладають мільярди фотографій кожен день, і здивувати чимось дуже важко. Хіба що ви зірка або дуже відома людина, тоді якість матеріалу не має значення – люди будуть вас лайкати тільки за особистість. Коли гість заходить до вас на сторінку і бачить перші 9 фотографій, він за кілька секунд вирішує, відкривати їх чи просто вийти.


Також має значення цікавий підпис.
Гість захоче подивитися не лише на саму картинку, як було раніше, а й прочитати хороший текст, зі змісту якого візьме для себе користь. Нещодавно в Instagram з’явилася кнопка збереження, яка впливає на популярність блогу. Коли людина зберігає вашу фотографію, разом з нею вона збереже і текст – якісь лайфхаки і поради. Найперше – контент, а далі люди вас самі спрямують, куди розвиватися.


Вам також буде цікаво

Я работаю блогером!» Как развиваться и зарабатывать в этой профессии?

Как выглядит рабочее место людей разных профессий?

Ещё 4 интересные статьи

Кто такой инфлюенс-маркетолог и что нужно, чтоб им стать?

Кто такой инфлюенс-маркетолог и что нужно, чтоб им стать?

Чим заробляє на життя літературний критик і яким він має бути? Інтерв’ю з Богданою Романцовою

Як досягти визнання? 5 кар’єрних порад із книги «#НАШІ на карті світу»

Я змінила 5 робіт за рік. І ось чого це мене навчило