Цього не вчать в дизайнерських школах! 28 важливих порад дизайнерам

Аналізуємо книгу «Спали своє портфоліо!», яка дає дизайнеру набагато більше для успішної кар'єри, ніж профільна освіта!

Аналізуємо книгу «Спали своє портфоліо!», яка дає дизайнеру набагато більше для успішної кар’єри, ніж профільна освіта!

BOOK BOOM* — це спільнота для тих, хто обожнює книги. Кожного місяця організатори обирають книгу, запрошують гостя і учасників до обговорення і аргументованих дискусій.

Цього разу обрали книгу для дизайнерів – «Спали своє портфоліо! Те, чого не вчать в дизайнерських школах» Майкла Джанди. Це книга, яка дає дизайнеру набагато більше для успішної кар’єри, ніж виняткове портфоліо або навіть профільна дизайнерська освіта.

Хто експерт і чому саме «Спали своє портфоліо!»?

У цей раз в якості гостя запросили Марка Іваника, дизайнера в PetcubeМарко записав багато співзвучних думок і порад з книги, які йому сподобались і які він використовує в роботі та житті. Учасники доповнювали історіями з власного досвіду, сперечалися або ж погоджувалися.

Марко ділиться: «Це книжка, яку я б ніколи не прочитав і нікому не порадив би через назву. Книжка, щодо якої я був максимально скептично налаштований. Але в процесі читання, особливо в кінці, думка радикально помінялася. Тут дуже мало сказано про портфоліо і роботи, але багато про бізнес, власний досвід підбору команди, вміння спілкуватися та пояснювати свою точку зору. Класний формат, але назва мала б бути іншою. У назві можна було б залишити лише друге речення — «Те, чого не вчать в дизайнерських школах».

 

Як спілкуватися з клієнтом

1. В звичайних школах не вчать, що дизайнер повинен вміти презентувати свою роботу,  говорити з людьми, доносити інформацію, не нервувати: «Чим менше ви спілкуєтеся з клієнтом, тим більше він нервує, панікує та навіть психує».

Потрібно вміти спілкуватися — з клієнтом, з арт-директором, з колегами. 

2. «Оскільки графічний дизайн — це щось схоже на операцію на відкритому серці, потрібно уважно підбирати слова».

3. «Поведінка, трудова етика і навички соціальних відносин мають таке ж значення для успіху, як і ваші навички роботи в фотошопі, які ви згадаєте, навіть якщо вас розбудили серед ночі».

4. «Якщо ви жалієтесь одному клієнту на іншого, він може припустити, що ви так само жалієтеся на нього».

5. «Якщо ви кажете клієнту, що надішлете макет до 15 години, то це має бути зроблено. Якщо ви відчуваєте, що не встигаєте, тоді не пізніше 15.00 напишіть йому чи зателефонуйте та повідомте, що трохи затримуєтеся і макет буде готовий не раніше 16:00».

6. «Якщо ви хочете, щоб клієнту сподобалася ваша робота, немає кращого способу, ніж переконати клієнта в тому, що це його замисел і його шедевр».

7. «Якщо клієнт хоче отримати логотип в червоному кольорі, а не в синьому, він має на це право. Тому що платить він».

8. «Будьте вдячними клієнтам і, заради бога, спочатку слухайте те, що говорять вам вони, перш ніж викладати свою точку зору».

9. «Ми цінуємо “генеалогічне дерево” — людей, які забезпечують нас роботою і платять нам гроші! Ми регулярно запрошуємо клієнтів на обіди, на гольф, надсилаємо їм подарунки, пам’ятаємо про їхні дні народження і робимо багато іншого, щоб ці важливі нам люди цінували і нас».

10. «Правило одне й те ж: потрібно оперативно відповідати на електронні листи».

11. Не повинно бути такого — замовлення отримали і на два тижні пропали. Клієнт хвилюється.

Краще  писати клієнту «робота в процесі», навіть коли немає що показати, ніж не писати нічого.

12. «Головне, щоб ви тримали клієнта в курсі того, як іде робота над проектом, які зміни внесені в попереднє замовлення». 

Про організацію роботи

13. «Негатив переходить від однієї людини до іншої і так далі, доки вся команда не виявиться зараженою. З негативом в команді потрібно боротися від самого початку».

14. «Кожен проект повинен бути чітко розписаний від самого початку, щоб потім не стався вибух незадоволення». 

15. «Чим складніше замовлення, тим дрібнішими мають бути окремі завдання». 

16. «Якщо у вас на столі валяються різні папірці, а на робочому столі комп’ютера сотні файлів, ви втрачаєте дорогоцінний час в пошуках потрібного файла чи шаблона».

Наведіть порядок на реальному та віртуальному столах… 

17. Це дуже корисна порада і економить у майбутньому купу часу: «Відкрити новий документ у своєму улюбленому Ворді, назвати його «Заготовки листів» і створити шаблони різних типів, які й будуть заготовками ваших майбутніх листів». 

18. Часто виникають проблеми, коли було прийняте, здавалося б, одне рішення, а його зрозуміли зовсім по-різному. Це час, гроші і гарні відносини з клієнтом. Тому «кожна бесіда з клієнтом, в ході якої було прийняте будь-яке рішення, повинна супроводжуватися письмовим меморандумом, щоб потім не було непорозумінь». 

Як показувати свої роботи замовнику

19. Презентація — це можливість поспілкуватися з клієнтом. Показати, наскільки вам близький цей проект, наскільки глибоко ви в ньому розібралися. А також подивитися на його реакцію.

Якщо немає можливості зустрітися з клієнтом вживу, краще відправляти лише гарно оформлені презентації, а не просто файли JPEG.

20. «Пам’ятайте, що коли ви відправляєте дизайн, у вас немає можливості продемонструвати його клієнту».

21. «Розробіть різні варіанти презентацій: на три, десять та п’ятнадцять хвилин». 

Про критику і професію графдизайнера

22. «Відгуки людей дуже важливі, якщо ви хочете вдосконалюватися як дизайнер».

23. «Найбільш цінні поради я отримував від людей, які були далекі від дизайну, але які могли оцінити мою роботу з точки зору користувачів».

24. «Хочеш стати графічним дизайнером? Тоді ти повинен бути дизайнером, письменником, програмістом, фотографом, а інколи й ілюстратором».

25. «Найкращі дизайнери ховають свою гординю подалі і визнають, що їхні задуми не завжди успішні, тому вони готові співпрацювати з іншими дизайнерами, щоб їх робота стала кращою, а їх помилки залишилися там, де їм місце».

26. «Працювати дизайнером без знання бізнесу — все одно, що стрибати з парашутом без спеціальної підготовк».

27. «Якщо ви збираєтеся робити кар’єру графічного дизайнера, вам потрібно витратити зусилля і час на розвиток своєї комунікабельності».

28. «…не забувати фразу з “Людини-павука”: “Велика сила — це велика відповідальність”». 

5 книг, які Марко рекомендує до прочитання

1. Людина розумна. Історія людства від минулого до майбутнього, Юваль Ной Харарі.

2. Now You See It and Other Essays on Design, Майкл Бейрут.

3. Продавець взуття, Філ Найт.

4. Works, Пола Шер.

5. Why Fonts Matter, Сара Хіндман.



*Організатори BOOK BOOM:

Нонна Старущенко та Гліб Капоріков, засновники брендингового агентства LLIWELL, дизайнери і куратори курсу «Графдизайн. Основи», та школа Projector.

Наступна зустріч клубу відбудеться на Projector Creative Picnic 18-го серпня.

 

Читайте також в рубриці «Практикум»: «Как развить креативность? 7 бесплатных онлайн-курсов»

Ещё 4 интересные статьи

Тайм-менеджмент від Анни Мазур: 3 лайфхаки з управління часом

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

7 помилок, які заважають вам знайти улюблену роботу

7 помилок, які заважають вам знайти улюблену роботу

Як розвивати комунікативні навички?

Лайфхаки для ефективного спілкування: як комунікувати, що читати та яких помилок уникати

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»