Навички 2030: які скіли будуть потрібні для роботи у найближчому майбутньому?

Навички майбутнього

У травні у Брюсселі відбувся Європейський бізнес-саміт. Компанії, громадські організації та представники Європарламенту обговорювали Цілі Сталого Розвитку, майбутнє бізнесу та тенденції його розвитку. Одну із сесій присвятили навичкам, які найближчим часом стануть критичними для відбору кандидатів на будь-які посади.

Марина Гриценко


Які soft skills варто розвивати вже сьогодні, розповідає Марина Гриценко, керівниця групи з корпоративної соціальної відповідальності 1+1 media.


Відповідно до результатів дослідження Європейського економічного і соціального комітету, через невідповідність навичок працівників їхнім робочим обов’язкам європейська економіка втрачає понад 2% продуктивності на рік — мінус 80 євроцентів з кожної години роботи.




Які навички вам 100% потрібно розвивати вже зараз?

Лідерство та управлінські навички. Вміння мотивувати та вести за собою команду, а також ефективно керувати людьми й процесами з кожним роком цінується все більше і є невід’ємною складовою кар’єрного зростання у будь-якій сфері.

Щоб прокачати свої менеджерські скіли, радимо почитати Іцхака Адізеса та Патріка Ленсіоні — це must read для людини, яка хоче бути скіловим фахівцем у менеджменті.  


Підприємницькі навички. За статистикою, кожен другий житель Європи, хоч раз організовував свій стартап або брав у ньому участь. І багато бізнес-невдач зумовлені саме відсутністю підприємницьких навичок, які варто розвивати якнайраніше — бажано ще у школі.  


Комунікативні навички. Вміння правильно підбирати слова, ефективно доносити свою точку зору та коректно вирішувати конфліктні ситуації стає важливим для будь-якої посади, навіть безпосередньо не пов’язаної зі спілкуванням з клієнтами чи партнерами.

Щоб прокачати свої комунікативні скіли, читайте правила ефективної комунікації від Уляни Кулікової.


Прийняття diversity. Важливо приймати людей такими, як вони є, незалежно від статі, релігійних уподобань, кольору шкіри, сексуальної орієнтації, країни походження тощо. Це вже не просто правила хорошого тону, а й необхідність для ефективної співпраці, яка впливає на результати роботи.


Гнучкість. Ця навичка дозволяє бачити альтернативи у рішенні задач та оперативно адаптуватися до змін, нових вимог та незвичних ситуацій.

Щоб прокачати свою гнучкість, читайте, як ставитися до змін та сприймати новий досвід.


Знайомство з різними культурами. Подорожі, навчання або досвід роботи в інших країнах розширюють кругозір та сприяють особистому й професійному розвитку.


Емоційний інтелект. EQ вже сьогодні цінується на рівні з професійними якостями. Не дивно, адже він допомагає краще розуміти себе і людей, керувати своїми і чужими емоціями та впливає на ефективність взаємодії.

Щоб прокачати свій емоційний інтелект, спробуйте виконувати ці 7 вправ для підвищення власного EQ.


Волонтерство. Несподівано було почути про важливість для роботодавців досвіду волонтерства — незалежно від посади, на яку подаються кандидати. І це прекрасно 🙂


Креативність. Саме творче мислення допоможе бачити більше, ніж інші, і знаходити цікаве у простих речах. А ще це навичка, завдяки якій вас ніколи не замінить робот.

Щоб прокачати свою креативність, пройдіть один із цих 7 безкоштовних онлайн-курсів для підвищення креативності (або й усі 7).


***

Усі вищеперераховані навички не є вродженими — їх можна і потрібно розвивати. І не обов’язково в університеті — у будь-якій країні система освіти змінюється повільніше, ніж розвиваються технології і з’являються нові умови та професії. Тому основний фактор успіху — це самоосвіта. Складіть перелік зон розвитку та план із прокачки своїх скілів — і вперед, підвищувати свою конкурентоспроможність 🙂

Ещё 4 интересные статьи

Як усвідомити свої сильні сторони та використовувати їх у роботі?

Як усвідомити свої сильні сторони та використовувати їх у роботі?

Як розповідати на співбесіді про свої слабкі сторони?

Як розповідати на співбесіді про свої слабкі сторони?

8 безкоштовних ресурсів для вивчення бізнес-англійської

8 безкоштовних ресурсів для вивчення бізнес-англійської

Конспект книги "Нові правила ділового листування"

Перш за все — повага й турбота. Конспект книги «Нові правила ділового листування»