10 питань про побудову кар’єри у міжнародній корпорації

Кар'єра у міжнародній компанії

Чим робота у глобальній компанії відрізняється від інших форматів? І чи правда, що міжнародна корпорація — це суцільна бюрократія? Про кар’єрні перспективи, відрядження та корпоративну культуру міжнародних компаній розповідає Марина Харрісон, віце-президент з персоналу Carlsberg Ukraine.

1. Які особливості й переваги роботи у міжнародній компанії?

Глобальна компанія дає свободу в ухваленні рішень у рамках виділеної зони відповідальності. Так, у великій міжнародній компанії існує безліч політик і правил, яких компанія дотримується, регулюючи свою діяльність, внутрішні процеси і взаємовідносини. Але знаючи їх, співробітник має можливість рухатися вперед і самостійно приймати рішення.

Якщо спробувати виділити конкретні переваги роботи, я б відзначила:

можливості для кар’єрного росту, які розкриваються не лише у рамках української компанії, а й у рамках інших країн;

можливості для розвитку, які відкриваються завдяки спілкуванню з іншими ринками і доступу до найкращих практик інших країн;

стабільність, яка проявляється через чесне ставлення компанії до співробітника.

Утім, я б відзначила, що різним людям підходять різні формати роботи. Вибирайте те, що більше підходить вам.


2. Суцільна бюрократія і постійні погодження з головним офісом — це міф?

І так, і ні. Безумовно, міжнародна компанія, яка прагне дотримуватися світового й локального законодавства, вибудовує внутрішні процедури з певними контрольними точками. Це часто супроводжується чималою кількістю документації, паперовою роботою та погодженнями.

Проте саме ці процеси дозволяють мати свободу на локальному рівні, де співробітник уповноважений діяти в рамках своєї зони відповідальності. Крім того, керівництво заохочує ініціативність працівників, які готові запропонувати модель зі спрощення процесу.


3. Як потрапити на роботу до міжнародної компанії?

Багато залежить від того, на якому етапі своєї кар’єри кандидат вирішив приєднатися до міжнародної компанії. Якщо він тільки закінчив ВНЗ чи технікум, потрапити у компанію простіше. Добре, якщо вчорашній випускник усвідомлює, що у будь-якій компанії початок кар’єри — це активний процес навчання професії, і доведеться починати зі скромного доходу, інвестуючи при цьому в майбутнє.

Складнощі для потенційного кандидата, який уже відбувся як професіонал, можуть полягати у тому, що низка компаній робить ставку на розвиток внутрішніх кадрів — наприклад, у разі оголошення нової вакансії спочатку проводить конкурс серед співробітників компанії і тільки після цього «випускає» вакансію на відкритий ринок, якщо це потрібно.

На співбесіді важливо переконати роботодавця, що ви не просто професіонал, а й ідеально підходите саме на ту посаду, на яку претендуєте, і для тих викликів, які стоять перед бізнесом. Ви можете бути винятковим фахівцем, але на даному етапі не відповідати стратегічним бізнес-потребам компанії. Окрім поведінкових і професійних характеристик, важливо бути готовим постійно навчатися та розвиватися.


4. Що важливіше для працевлаштування — досвід і знання чи soft skills?

Я гадаю, багато залежить від безпосереднього керівника. Ми можемо довго навчати керівника, а інтернет і профільна література можуть формувати громадську думку, що soft skills — найважливіші. Однак, якщо керівник має іншу думку, ніхто не змусить його взяти в команду людину з чудовими soft skills, але без відповідного досвіду роботи.

Тож перший фактор — це керівник, до якого ви влаштовуєтеся. Другий фактор — це сфера діяльності, де ви маєте намір себе реалізовувати.

Мені складно уявити, що людина піде працювати на виробничу лінію чи в лабораторію і там не буде важливо, що в неї немає досвіду роботи або відповідної освіти.

Кваліфікація, знання та досвід відіграють значну роль, особливо в тих сферах, де доводиться працювати з технікою, специфічними знаннями, інженерними підходами.


5. Наскільки важлива для роботи в міжнародній компанії англійська мова?

Відверто кажучи, не на кожній позиції наші співробітники застосовують знання англійської мови, принаймні у щоденній роботі. Але для просування вперед і кар’єрних можливостей на локальному ринку або особливо в рамках Групи знання мови відіграє величезну роль.

Тому, якщо ви маєте в запасі знання англійської чи інших іноземних мов, ваші можливості просування всередині компанії стають набагато ширшими. Незважаючи на те, що з’являється безліч нових технологій, які дозволяють розуміти одне одного за допомогою девайсів, особисте спілкування ніхто не скасовував. Крім того, навичка вивчення мови — це тренування мозку, що в будь-якому разі буде корисним для кожного.

Не можна не відзначити той факт, що зараз молодь приходить із кращими знаннями англійської мови, ніж 10-15 років тому. Думаю, це пов’язано з тим, що в нового покоління більше можливостей отримувати такі знання, спілкуватися за допомогою месенджерів і соціальних мереж із друзями з усього світу тощо. Звичайно, важливий елемент такого прогресу — це зміна підходу до вивчення іноземних мов у школах і ВНЗ. Плюс дедалі більше людей почали подорожувати Європою.


6. Чи правда, що умови роботи в міжнародних компаніях кращі, ніж у локальних?

Не думаю, що це аксіома. Локальні компанії бувають абсолютно різними, і я впевнена, що є місцеві компанії, які пропонують соціальний пакет своїм співробітникам, аналогічний тому стандартному пакету, який пропонує міжнародний бізнес. А є й такі українські компанії, які готові платити своїм працівникам більше.

Якщо говорити про переваги компенсації праці в міжнародних компаніях, я б виділила два фактори: стабільність і гарантованість. Те, що передбачено вашим контрактом, неухильно реалізується на практиці: офіційне працевлаштування, повний пакет соціальних гарантій згідно із законодавством, своєчасна виплата заробітної плати, можливість піти у відпустку тощо.


7. Як виглядає кар’єрне зростання у великих корпораціях?

Ми використовуємо збірний образ міжнародної компанії, але не варто забувати про те, що одна міжнародна компанія відрізняється від іншої. Роботодавці, які налаштовані на розвиток внутрішніх кандидатів, найчастіше доволі чітко прописують, яким чином співробітник може просуватися кар’єрними сходами. Компанії допомагають людям розвиватись і вдосконалюватись за допомогою різних інструментів розвитку, цінного зворотного зв’язку, а також об’єктивних і прозорих підходів, що дозволяють призначати та просувати людей, які оптимально підходять для тієї чи іншої позиції.

Є й компанії, які рухаються не настільки структуровано, не використовують career maps та інші подібні інструменти. Проте, коли ми говоримо про міжнародну компанію, ми в будь-якому разі маємо на увазі більшу кількість можливостей, тому що це декілька ринків Групи, можливість спілкування з колегами з інших країн, можливість руху — як горизонтального (в інші функції), так і вертикального (вгору кар’єрними сходами).


8. Як часто бувають відрядження до інших компаній Групи?

Це залежить від кількох аспектів: від природи бізнесу, який веде компанія, від функції співробітника, а також від глобального керівника.

У компанії, де є департаменти продажів і маркетингу, обмін досвідом — надзвичайно популярна і корисна практика, тому відрядження просто неминучі. Якщо ж говорити про адміністративні функції, тут не так багато закордонних відряджень.

Багато чого залежить і від керівника: якщо він бачить у відрядженнях інструмент мотивації та натхнення співробітників, відрядження не будуть винятковим явищем.

Частота відряджень може залежати і від економічної ситуації в компанії: якщо на даний момент бізнес націлений на оптимізацію витрат, перевага віддається онлайн-формату спілкування. Однак не можу не зауважити, що взаємодія завжди продуктивніша, якщо ви побачите своїх колег хоча б раз наживо.


9. Корпоративна культура у великих корпораціях більше міжнародна чи українська?

Міжнародна компанія завжди прагне бути міжнародною, тобто мати єдину культуру і стандарти роботи в усіх підрозділах. При цьому вона стикається з культурою та особливостями країни, де працює, які, безумовно, треба враховувати. Простий приклад: після прочитання атрибутів культури та поведінки в компанії англійською мовою здається, що все зрозуміло. Але тільки-но ви збираєтеся це перекласти на локальну мову, бувають випадки, коли дуже важко підібрати потрібні слова, і доводиться повністю перебудовувати речення, щоб зміст був зрозумілий. Годі й казати про те, що навіть під час ретрансляції продуманих і відточених ідей з англійської мови на локальну наповнення може зазнавати деяких змін — перекладу на місцевий культурний код.

Тому неможливо бути абсолютно глобальною міжнародною компанією — локалізації цінностей у будь-якому разі не уникнути.

Втім, залишаються базові цінності та правила, які розумітимуть усі й поділятиме кожен. Наприклад, не давати хабарів, не красти, не дискримінувати. Будь-якою мовою це звучатиме однаково й означатиме те саме. Локалізація також буде впливати на такі аспекти, як просування бренда, зокрема і побудову бренда роботодавця.


10. Що корисного дає досвід роботи у великій міжнародній компанії?

Певну структурність підходу, вміння подивитися на бізнес «зверху». Можливість побачити взаємодію різних підрозділів, щоб, ухвалюючи певні рішення, розуміти, як це тією чи іншою мірою вплине на інші функції та їхній результат. Також — вміння спілкуватися з іншими людьми з різних країн, приймати їхню культуру й особливості та ефективно комунікувати.

Попри те, що буває доволі непросто працювати у великій команді із зовсім різними людьми, це зрештою веде до результату, який перевершує очікування, завдяки різноманіттю людей, підходів та ідей.


Вам також буде цікаво

Навички 2030: які скіли будуть потрібні для роботи у найближчому майбутньому?

Як поводити себе на співбесіді, якщо у вас недостатньо досвіду для вакансії?

Как получить работу, если в компании нет вакансий? 7 шагов к успеху

Ещё 4 интересные статьи

5 онлайн-інструментів для продуктивності

Як підвищити власну ефективність: 5 онлайн-інструментів для продуктивності

Книга "Спитай у керівника" Елісон Ґрін

Що говорити на співбесіді: поради з книги «Ask a manager»

Що варто знати у двадцять років? Конспект книги

5 порад двадцятирічним із книги «Що варто знати у свої 20»

4 поради для кар’єрного зростання від досвідченої HR-директорки

4 поради для кар’єрного зростання від досвідченої HR-директорки