Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Як працювати на Upwork: гід для фрилансерів-початківців

08.11.18 Кар'єра 5 хв читання

Бажаєте розпочати кар’єру фрилансера, але не знаєте, де шукати клієнтів? Вам здається, що віддалену роботу пропонують здебільшого ІТ-спеціалістам? Тоді читайте поради Валерії Тимофєєвої — проєктної та операційної менеджерки, засновниці проєкту Remotelife — про те, як працювати на Upwork, найбільшій фриланс-біржі.


Віддалену роботу називають четвертою промисловою революцією. Нагадаю, все починалося з фермерства (1-а революція), далі ручну працю замінили на машинну і люди пішли працювати на фабрики (2-а революція), у 21 столітті панує розумова праця в офісі (3-я революція).

Однак офіс як місце продуктивної роботи вже не популярний. У статті про віддалену роботу я детально розповідала про переваги роботи з будь-якої точки світу без прив’язки до офісу. Одне лишається незрозумілим — як і де шукати такі проєкти, якщо ви новачок?

Для цього існують онлайн-біржі праці. Це майданчики, де клієнти публікують вакансії, а зареєстровані користувачі відгукуються на такі оголошення. Робота відбувається онлайн, віддалено. 

Сьогодні хочу розповісти про найбільшу біржу праці для фрилансерів — американську компанію Upwork. Заснована у 2003 році (тоді мала назву oDesk) і процвітає досі.

На Upwork зареєстровані приблизно 16 мільйонів фрилансерів та 5 мільйонів клієнтів.

Як почати працювати на Upwork: покрокова інструкція для фрилансерів

Читати


Які спеціальності доступні на Upwork?


Робота на Upwork поділена на 12 розділів, кожен має підрозділи. Наприклад, це розділи:


А це підрозділи Admin Support:

Починалося все з веброзробки та дизайну. Але за останні роки зріс попит на спеціальності, не пов’язані з ІТ, — маркетинг та продаж, клієнтська підтримка, переклад, пошук та обробка даних, віртуальний асистент, копірайтинг. Зараз замовлення на Upwork є дуже різні. Це чудові новини, якщо ви не технічний спеціаліст, але мрієте працювати віддалено.

Скільки можна заробити на Upwork?

Це питання дуже індивідуальне та залежить від того, скільки замовлень ви будете брати одночасно та як швидко їх виконуватимете. Також дуже важать ваші навички й досвід. Заробляти на Upwork можна точно не гірше, ніж працюючи в наймі чи шукаючи фриланс-замовлення самостійно. Робота на Upwork може бути вашим єдиним джерелом доходу.


Короткий гід по роботі на Upwork 


1. Заповнити профіль правильно

У кожного користувача є профіль на біржі. Важливо заповнити його на 100% (на особистій сторінці відображається показник у відсотках). У назві чітко вкажіть спеціальність, наприклад: Project Manager, Remote Teams Expert. Не більше двох назв. 

Далі йде опис. Рекомендую розділити його на три частини. 

  1. Кілька речень про те, що ви робите. Наприклад: будую та керую віддаленими командами; створюю лендінги, що продають; налаштовую таргетовану рекламу.
  2. Згадайте про свої досягнення. Створили дизайн сайту для стартапу і він пройшов відбір у бізнес-інкубатор? Сміливо пишіть про це.
  3. Розкажіть клієнту, які задачі вирішуєте і чому варто скористатися вашими послугами (яким буде результат).

Не забувайте чітко ділити текст на абзаци, так роботодавцю буде зручніше читати. Новий абзац — нова тема.


2. Обрати вакансію і скласти грамотний супровідний лист 

Коли профіль готовий, відстежуйте вакансії й подавайте заявки на ті, що вас зацікавили. Відгукуйтеся тільки на релевантні вашому досвіду вакансії. Згідно з правилами Upwork, є ліміт — податися можна на 30 вакансій на місяць. Якщо потрібно, за $10 придбайте ще 10 вакансій. Адміністрація банить за нерозбірливу подачу, і в результаті це призводить до відсутності відповідей від клієнтів. 

Відгукуйтеся тільки на свіжі замовлення на Upwork (не старші одного дня) і відстежуйте число людей, які вже надіслали заявку (ця цифра доступна усім). Якщо там більш як 20 осіб, не рекомендую подаватися. Ви загубитеся у довгому списку кандидатів. 

Також важливо оцінити базову інформацію про клієнта. Для цього я створила окреме відео.

Якщо вакансія відповідає усім вимогам (підходить за навичками, свіжа, з невеликою кількістю кандидатів і клієнт виглядає адекватним) — це шанс. Перша точка контакту — супровідний лист. 

Пропоную готовий шаблон-конструктор сover-letter. Тут показано, що і в якому порядку писати, з детальними поясненнями.

Пишіть чітко, коротко і тільки релевантну інформацію. Важливо: намагайтеся писати новий лист на кожну окрему вакансію. Уся комунікація на Upwork відбувається тільки англійською мовою — рівня B2 достатньо, щоб розпочати роботу. 


3. Пройти інтерв’ю з клієнтом

Якщо все складеться на вашу користь, клієнт відповість і напевно запропонує зідзвонитися для співбесіди. Іноді контакти відкриваються і після листування в чаті, коли роботодавець просто уточнює важливі для нього деталі. Але для довготермінових контрактів логічно познайомитися. 

Інтерв’ю бувають двох видів — відео та голосові. У більшості випадків вони проходять у скайпі.


Схема співбесід з клієнтами на Upwork:

  • клієнт називає себе, розповідає про компанію та вимоги до кандидата;
  • клієнт просить вас розповісти про релевантний досвід;
  • клієнт просить розповісти про те, як ви могли б вирішити його запит;
  • укладання угоди: обговорюються технічні моменти — оплата, терміни, графік роботи, очікування сторін.

Не варто боятися спілкування з клієнтом. Це часто продиктовано невпевненістю у володінні англійською. Співбесіда сама по собі — стрес + говорити доведеться нерідною мовою. Хочу заспокоїти: клієнти розуміють, що наймають фрилансера з іншої країни. Більшість клієнтів на Upwork зі США. Працювати з місцевими дорого, тому і звертаються на фриланс-біржі. 

Під час першого етапу співбесіди (коли клієнт розповідає про компанію та вакансію) ви зрозумієте і звикнете до його акценту та темпу мови. Далі буде легше. У процесі підготовки до дзвінка пропишіть, що хотіли б розповісти про себе і чим можете допомогти у проєкті. Покладіть цей аркуш паперу поруч з собою для впевненості. 

Будьте товариськими та сприймайте те, що відбувається, як корисний досвід. 

50 на 50 — дзвінок закінчується укладанням угоди або клієнт бере час для роздумів. Якщо трапився другий варіант, клієнт може повернутися з відмовою. Якщо немає жодних новин протягом 7 днів, напишіть follow up — кілька речень з нагадуванням про себе і запитанням щодо підсумків розмови. 

Якщо відповідь позитивна — вітаю, вас найняли! Контракти на Upwork бувають двох типів — погодинні (отримуєте оплату за кількість відпрацьованих годин) або на фіксовану плату (сума за проєкт чи частину). 

Тонкощі успіху роботи на Upwork на цьому не завершуються. Але цих трьох простих правил вистачить, щоб знайти перший фриланс на Upwork. Допитливість та завзятість приведуть до успіху. Бажаю терпіння!

Читайте також

Фриланс – моя особиста свобода. Про плюси, мінуси та «підводні камені» роботи на себе

6 уроків, які я засвоїв, працюючи фрилансером

Від новачка до боженьки: як стати успішним фрилансером з нуля

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: