Всі статті Новини Пошук роботи Увійти в ІТ Кар'єра Історії Розвиток Happy HR Спецпроєкти

Кар’єра в маркетингу: яких спеціалістів шукають роботодавці?

29.08.18 Кар'єра 6 хв читання

Сфера маркетингу сьогодні активно розвивається та користується популярністю серед охочих побудувати успішну кар’єру. Яких фахівців шукають компанії та що потрібно знати, щоб знайти роботу в цій сфері? Розповідає Ольга Рашевська, керівна партнерка компанії Quadrate 28 HR.

Хороша новина: останнім часом ринок маркетингових послуг серйозно виріс, і сьогодні практично всі компанії потребують спеціалістів із маркетингу. Водночас справжніх професіоналів знайти непросто.

Погана новина полягає в тому, що багато роботодавців усе ще не розуміють, що входить до обов’язків маркетолога. Часто у власників бізнесу складається враження, що маркетолог має робити все і що це звичайна річ. У цьому основна проблема ринку та біль фахівців.

Давайте розбиратися, які напрями в маркетингу сьогодні особливо затребувані та які особливості пошуку роботи в цій сфері.


Основні напрями в маркетингу


Які ключові напрями (не варто плутати з позиціями) є у сфері маркетингу?

  • Brand. Такі фахівці створюють та реалізовують стратегії розвитку бренду компанії.
  • Product. Такі фахівці відповідають за стратегію, контролюють цикл створення та просування продуктів компанії.
  • PR. Такі фахівці просувають компанію та її послуги шляхом створення інфоприводів: готують матеріали для ЗМІ, ініціюють партнерства, залучають лідерів думок тощо.
  • Design (графічний/UX/WEB тощо). Такі фахівці відповідають за єдиний візуальний стиль компанії.
  • Event. Такі фахівці займаються організацією заходів, спрямованих на розвиток бренду та/або залучення нових клієнтів.
  • SMM. Такі фахівці відповідають за присутність та просування компанії у соціальних мережах.
  • PPC. Такі фахівці розміщують контекстні рекламні оголошення у пошукових системах та на сайтах-партнерах.

І це далеко не повний перелік. Плюс у кожному з цих напрямів є свої підкатегорії. Ось чому сьогодні на job-сайтах кандидати бачать велику кількість вакансій на незрозумілі позиції. І буває досить складно зрозуміти, кого шукає компанія і чи підходять їй ваші навички.


3 поширені помилки роботодавців 

  1. Нерозуміння, навіщо компанії потрібен маркетолог, які завдання та проблеми він вирішуватиме.
    Порада: на співбесіді ставте запитання для уточнення. Поясніть це тим, що правильно поставлена ​​мета — запорука успішної роботи.
  2. Неправильно складений список обов’язків. І флаєр зробити, і дизайн лендингу, а ще статтю написати, і все це — маркетолог… Типова помилка, через яку фахівець звільняється вже після місяця такого хаосу.
    Порада: на фінальному етапі співбесіди завжди уточнюйте, що саме буде входити до вашого кола обов’язків.
  3. Нерозуміння, скільки коштує фахівець із маркетингу. Які KPI йому ставити? Прив’язувати до продажу чи інших показників? Через це заробітну плату часто занижують.
    Порада: моніторте ринок і намагайтеся дізнатися, скільки в середньому отримує фахівець із вашим досвідом та навичками. Тоді ви зможете аргументувати свої побажання щодо зарплати.

Зверніть увагу: ставити запитання важливо вже на першій співбесіді. Переконайтеся, що роботодавець розуміє, навіщо та який йому потрібен спеціаліст. І не забудьте поцікавитися, яке кар’єрне зростання він може вам запропонувати.

7 причин ставити питання рекрутеру

Читати


Кого найчастіше шукають компанії?  


Великі міжнародні компанії найчастіше шукають бренд-менеджерів, маркетинг-директорів, PR- та PPC-фахівців. А також менеджерів на стику маркетингу та продажу.

Стартапи шукають досвідчених маркетологів з амбіціями вирости до CMO (Chief Marketing Officer) або CBDO (Chief Business Development Officer). Кандидати повинні мати знання з маркетингу, продажу, PR, володіти продуктовим та дизайн-мисленням, розуміти етапи створення продукту та способи його просування на іноземні ринки. Таких фахівців зазвичай важко знайти, тому що найкращі їдуть працювати за кордон.

Малий та середній бізнес шукає маркетологів зі знанням аналітики, реклами, класичного маркетингу та PR. Для власників важливо, щоб кандидати розуміли особливості ринку та діяли на користь бізнесу. Малий і середній бізнес не може дозволити собі великі бюджети. Але власники готові давати маркетологам удосталь свободи, підтримувати креативні ідеї та залучати менеджера до розвитку бізнесу.

IT-компанії шукають маркетинг-менеджерів з нахилом у таргетинг та аналітику. Їм потрібні фахівці, які розуміють, як оптимізувати трафік та задіяти всі можливі рекламні канали. У кандидатів хочуть бачити розуміння IT-процесів, продуктове мислення, бажання працювати з командою інженерів та розробників. Буде перевагою досвід роботи з великими торговими майданчиками (наприклад Amazon), різними пошуковими системами, а також досвід із B2B та B2C сегментами.

Маркетингові агенції теж постійно перебувають у пошуку хороших кандидатів. Вони часто шукають акаунт-менеджерів. Це фахівці, які спілкуються з клієнтами, ведуть відразу кілька проєктів та володіють знаннями з маркетингу, PR та продажу. Найчастіше кандидати приходять на ці позиції після роботи маркетологом у вузькоспеціалізованих компаніях. Посада акаунт-менеджера — це можливість уникнути рутини одного проєкту й почати працювати одразу з 3-4 проєктами з різних сфер. Також в агентствах завжди потрібні стратеги, артдиректори, контент- та SMM-фахівці.

Зверніть увагу: на будь-якій позиції потрібне знання англійської мови не нижче рівня B2 (а краще Advanced). Також важливим є вміння працювати як у команді, так і на позиції керівника.


Кого вибирають роботодавці?


Ми в Quadrate 28 HR регулярно спілкуємося з роботодавцями та сформували перелік якостей, які стають для них вирішальними під час вибору кандидатів. Отже, кого обирають найчастіше?

  • Тих, для кого самоосвіта на першому місці. Маркетинг — це гнучка сфера, де постійно щось змінюється. Тому запасіться книгами, курсами та корисними ресурсами, щоб не відставати.
  • Тих, хто не боїться щось змінювати. Пробуйте себе в іншій ролі, не змінюючи сфери — в маркетингу є така можливість. До речі, це хороший спосіб додати мотивації, якщо поточні завдання вас не драйвують.
  • Тих, хто дивиться далі своєї спеціалізації. Пам’ятайте: що більше ви знаєте, то швидше рухаєтеся на тлі інших фахівців.
  • Гнучких та впевнених у собі. Сміливіше беріться за незнайомі завдання, а замість того, щоб сказати «не знаю», намагайтеся знайти рішення. Це додасть вам більше впевненості у власних силах.


Розвиток у професії


Варіантів кар’єрного зростання для маркетолога справді дуже багато. За бажання ви можете кардинально змінити сферу діяльності, не залишаючи маркетинг як такий. Або вирости до таких позицій, як Product Manager, CMO, CBDO чи навіть операційний директор.

3 проблеми, з якими ви можете зіткнутися

1. Відсутність якісного профільного навчання

Що з цим робити? Зараз в інтернеті можна знайти будь-яку інформацію. Наприклад, ви можете сидіти в кафе в Києві та проходити курс від Стенфордського університету на Coursera. Для новачків у цифровому маркетингу буде корисним ось цей гайд. Плюс варто підписатися на 5-6 крутих телеграм-каналів (наприклад Digital Masons), аби першими дізнаватися новини зі світу маркетингу.

2. Професійне вигорання

Що з цим робити? По-перше, обов’язково приділіть час, сили й оберіть той напрям, який дійсно вам до вподоби. По-друге, навчіться говорити вашому керівнику відкрито, що б ви хотіли змінити. Ну й по-третє, дозволяйте собі більше відпочинку, займайтеся спортом. І не переживайте — ви не самотні! Для креативних спеціалістів це поширена проблема.

Як повідомити на роботі, що ви на межі вигорання, й попросити про допомогу?

Читати

3. Криза ідей

Найбільша проблема — це знайти «фіолетову корову», хоча її вже знайшли до вас років 5-7 тому. Що з цим робити? Оточіть себе якісним інформаційним полем. Розвивайте креативність. Читайте закордонні ЗМІ, медіа про дизайн та натхнення, художню літературу. Це дозволить тримати мозок у тонусі та завжди генерувати щось нове. Не витрачайте енергію на порожні дії. Дайте собі можливість отримувати нових емоцій. А для більшого балансу підключайте до креативу аналітику й математичні дослідження.

Шукаєте роботу в маркетингу?

У нас на сайті багато вакансій для фахівців цього напряму 👉

Вакансії

Читайте також

8 кар’єрних правил маркетолога Віктора Дубровіна

Як розвиватися маркетологу: про кар’єру, навички, плюси та мінуси професії

Діджитал-маркетолог: що робить, скільки заробляє та як має розвиватися

Розсилка, що розвиває вашу кар'єру

Підписуйтесь на щотижневу розсилку від головної редакторки Happy Monday з підбіркою найцікавішого контенту тижня, новин та кар'єрних можливостей.

Більше
Відгук

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: