8 ключових кроків для розвитку власної кар’єри. Поради Анастасії Нуржинської

Як будувати кар'єру: 8 кроків від Анастасії Нуржинської

Завжди плануйте розвиток власної кар’єри: не просто ставте цілі, але й рухайтеся наміченим шляхом. Не важливо, де ви знаходитесь зараз та наскількі амбітні ваші плани, головне – почати!

Наша авторка — комунікаційна експертка Анастасія Нуржинська.

1. Плануйте власну кар’єру

Щоб побудувати план кар’єрного розвитку, вам потрібно відповісти на три питання.

Перше — де ви хочете бути з точки зору професійної діяльності? Друге — наскільки ви відповідаєте вимогам роботодавця щодо цих позицій? Третє — що необхідно зробити, аби посилити себе?

Майте на увазі, що не менш важливо вміти правильно подати ті знання, досвід та навички, які ви вже маєте. Можливо, для різних вакансій їх варто буде презентувати по-різному, щоразу акцентуючи увагу на інших сильних сторонах.

2. Презентуйте свій досвід

Претендуючи на вакансії у міжнародних компаніях, ви маєте бути готові підтвердити все, що вказуєте у вашому резюме чи мотиваційному листі. Наприклад, якщо в резюме ви перераховуєте вашу участь у 10 проектах, обов’язково надавайте підтвердження (рекомендації, контракти, звіти).

Подумайте, як ще ви можете підтвердити ваш досвід? Це може бути стажування, волонтерство, оброблений законопроект – будь що.

Не говоріть загальними фразами. Жодних розмитих формулювань на кшталт «Маю сильні лідерські навички» чи «Я мультифункціональна та багатозадачна». Краще скажіть, що останні 10 років ви працювали з мультикультурними проектами та командами. Це добре посилює резюме.

3. Розвивайте персональний бренд

Розвиток персонального бренду складається з того, що ви говорите, що ви робите та що інші говорять про те, що ви робитеБудьте свідомі та слідкуйте за тим, як ви себе проявляєте назовні. Заносьте усі події та досягнення у блог, у ваші акаунти у LinkedIn та Facebook, зберігайте приклади своїх робіт. Одним словом, розвивайте своє професійне портфоліо.

Усі ми не просто професіонали, ми – комплексні персональні бренди. Наприклад, одна з найуспішніших жінок у світі, операційний директор Facebook Шеріл Сандберг є ще й активісткою та авторкою книжок. Як стати таким брендом? Складіть план: ви можете написати книжку, заснувати соціальну ініціативу, ділитися досвідом тощо.

Працюйте у кількох напрямках – це гарантує вам певну «подушку безпеки» та допоможе не вигорати. Рухайтеся різними шляхами, але хай вони будуть пов’язані.

Ви — власний бренд: без упевненості в собі ви не зможете «продати» ані свою організацію, ані себе на співбесіді.

Коли на співбесіді мене просять розказати про себе, то я добре усвідомлюю — сказавши про 10 років роботи піарником та досвід написання прес-релізів, повторю те, що говорили сто людей до мене. А ось якщо я розповім, що організувала забіг чоловіків на підборах — це запам’ятається.

4. Позиціонуйте себе правильно

Дуже важливо, як ви позиціонуєте себе в резюме. Перекривайте слабкі сторони сильними. Наприклад, роботодавцеві може здатися, що ви занадто молодий(а) /немолодий(а). Або їх може занепокоїти питання, як кандидатка будете подорожувати, якщо в неї маленькі діти.

Як із цим боротися? Наприклад, можна сказати: «Я молода, проте я вже викладаю» або «В мене троє дітей, але я пропагую ефективне поєднання роботи та особистого життя».

Знайдіть, як перетворити слабкі сторони на сильні. Це допоможе перемкнути увагу із непотрібних запитань. 

5. Розбудовуйте і підтримуйте контакти

Не забувайте подумати і про те, хто може сказати добрі слова про вас. Хто ці ключові 5-10 людей, з якими ви підтримуєте професійний зв’язок? Раз на тиждень чи місяць обідайте з людьми, які важливі для вашого розвитку. Це ваша професійна екосистема, розбудовуйте її.

Окрім старих контактів, варто активно заводити й нові. Ви можете підійти до людини на робочому заході, звернутися із запитом чи будь-яким питанням.

Керуйте процесом розвитку ваших професійних контактів.

Розробіть собі план, стратегію: «Через стільки-то років хочу досягнути цього і цього». Подумайте, хто може вам у цьому допомогти. Постійно підтримуйте зв’язок з цими людьми, надсилаючи їм час від часу щось цікаве та запитуючи, як їхні справи.

6. Просіть про рекомендації

Коли вам потрібні рекомендації — думайте не тільки про ваших керівників, але й про підлеглих, колег, викладачів. Тоді ви завжди матимете запасний варіант на випадок, якщо розійшлися з керівником якось не так і не можете попросити його про рекомендацію.

Іноді у вас просять просто контакти рекомендантів, а іноді необхідний лист від них. Якщо у вас є така нагода, підготуйте текст заздалегідь. Спрямуйте ваших рекомендатів у ті напрямки, які б ви хотіли висвітлити у рекомендаційному листі.

Завжди думайте про рекомендацію наперед. Але перед цим підготуйте і портфоліо — приклади ваших результатів на цій роботі.

7. Перевірте, що про вас знають

Погугліть себе – це дуже корисна вправа. Введіть своє ім’я українською, російською, англійською в Google і подивіться, які є посилання. Якщо їх нема — починайте над цим працювати: заведіть блог, опублікуйте статтю на вашому корпоративному сайті.

Будь-які посилання у публічній сфері є вашою валютою.

8. Використовуйте усі можливості для кар’єрного розвитку

60% пропозицій роботи надходять до мене з LinkedIn. Свого часу я працювала в Молдові над темою реформування судів, тож маю близько 10 подібних запитів щомісяця. Подумайте над ключовими словами, за якими вас знаходитимуть роботодавці.

А ще постійно розвивайтесь: які 3-5 курсів, конференцій будуть для вас корисними та посилять ваші знання та контакти? Наприклад, Школа журналістики УКУ проводить унікальний курс із комунікацій у некомерційному секторі, що дасть можливість посилити своє резюме та знання.


Ще у рубриці «Практикум»: «Як побудувати кар’єру в міжнародних організаціях. Інтерв’ю з Анастасією Нуржинською».

Читайте также:  Как получить работу, если в компании нет вакансий? 7 шагов к успеху

Ещё 4 интересные статьи

Как правильно читать на английском

Как правильно читать на английском: советы и чек-лист от преподавателя

Навички майбутнього

Навички 2030: які скіли будуть потрібні для роботи у найближчому майбутньому?

На что я СМОТРЮ и НЕ СМОТРЮ в резюме? Колонка Катерины Вольской

Поради для віддаленої роботи

Як почувати себе частиною команди, якщо ви працюєте віддалено?