8 порад для розвитку кар’єри від Анастасії Нуржинської

Як будувати кар'єру: 8 кроків від Анастасії Нуржинської

Щоб ваша кар’єра була такою, як ви завжди хотіли, одних мрій недостатньо. Потрібно ставити перед собою конкретні цілі, намічати шлях і рухатись у напрямку бажаного результату. Як — радить комунікаційна експертка Анастасія Нуржинська.

Порада №1. Плануйте власну кар’єру

Щоб побудувати план кар’єрного розвитку, вам потрібно відповісти собі на 3 питання:

  • де ви бачите себе (у професійній діяльності) через певний проміжок часу;
  • наскільки ви відповідаєте вимогам ринку щодо бажаної позиції;
  • що вам необхідно зробити, аби посилити себе.

Майте на увазі: не менш важливо правильно подати ті знання, досвід та навички, які ви вже маєте. В залежності від вакансії, намагайтеся презентувати їх по-різному, щоразу акцентуючи увагу на інших ваших сильних сторонах.


Порада №2. Навчіться презентувати свій досвід

Ви маєте бути готові підтвердити все, що вказуєте у резюме і мотиваційному листі. Наприклад, якщо у резюме ви перераховуєте вашу участь у 10 проектах, обов’язково надавайте підтвердження – рекомендації, контракти, звіти, конкретні й вимірювані досягнення.

І не використовуйте загальних фраз – жодних розмитих формулювань на кшталт «Маю сильні лідерські навички» чи «Я мультифункціональна та багатозадачна». Краще скажіть, що останні 10 років ви працювали з мультикультурними проектами та командами і наведіть приклади. Це добре посилить вашу самопрезентацію.


Порада №3. Розвивайте персональний бренд

Розвиток персонального бренду складається з того, що ви говорите, що ви робите та що інші говорять про те, що ви робитеБудьте свідомі та слідкуйте за тим, як проявляєте себе назовні. Заносьте усі важливі для себе події та досягнення у блог, у ваші акаунти у LinkedIn та Facebook, зберігайте приклади своїх робіт. Одним словом – розвивайте своє професійне портфоліо.

Усі ми не просто професіонали, ми – комплексні персональні бренди. Наприклад, одна з найуспішніших жінок у світі – операційна директорка Facebook Шеріл Сандберг – є ще й активісткою та авторкою книжок.

Як стати таким брендом? Складіть план: ви можете написати книжку, заснувати соціальну ініціативу, ділитися досвідом тощо. Працюйте у кількох напрямках – це гарантує вам певну подушку безпеки та допоможе не вигорати. Рухайтеся різними шляхами, але хай вони будуть пов’язані.

Пам’ятайте, що ви — свій власний бренд: без упевненості в собі ви не зможете «продати» ані свою організацію, ані себе на співбесіді.


Порада №4. Позиціонуйте себе правильно

Дуже важливо, як ви позиціонуєте себе в резюме. Наприклад, роботодавцеві може здатися, що ви занадто молодий(а) / немолодий(а). Або їх може занепокоїти питання, як ви будете їздити у відрядження, якщо у вас маленькі діти.

Як із цим боротися? Перекривайте слабкі сторони сильними. Наприклад, можна сказати: «Я молода, проте я вже навчаю інших» або «В мене троє дітей, але я пропагую ефективне поєднання роботи та особистого життя». Знайдіть, як перетворити слабкі сторони на сильні – це допоможе перемкнути увагу із непотрібних запитань. 


Порада №5. Розбудовуйте і підтримуйте контакти

Не забувайте про тих, хто може замовити за вас слівце: раз на тиждень чи місяць обідайте з людьми, які важливі для вашого розвитку. Це ваша професійна екосистема, розбудовуйте її.

Окрім старих контактів, варто активно заводити й нові. Керуйте процесом розвитку ваших професійних контактів: розробіть стратегію «Через N років хочу досягнути A, B і C» і подумайте, хто може вам у цьому допомогти. Постійно підтримуйте зв’язок з цими людьми – надсилаючи їм час від часу щось цікаве та запитуючи, як їхні справи.


Порада №6. Просіть про рекомендації

Коли вам потрібні рекомендації — звертайтеся не лише до керівників, але й до підлеглих, колег, викладачів. Так ви завжди матимете запасний варіант на випадок, якщо розійшлися з керівником якось не так і не можете попросити його про рекомендацію.

Іноді у вас просять просто контакти рекомендантів, а іноді необхідний лист від них. Якщо у вас є така нагода, підготуйте чорновик тексту заздалегідь – спрямуйте ваших рекомендантів у ті напрямки, які б ви хотіли висвітлити у рекомендаційному листі.


Порада №7. Перевірте, що про вас знають

Погугліть себе – це дуже корисна вправа. Введіть своє ім’я українською, російською, англійською в Google і подивіться, які є посилання. Якщо їх нема — починайте над цим працювати: заведіть блог, опублікуйте статтю на вашому корпоративному сайті. Будь-які посилання у публічній сфері є вашою валютою.


Порада №8. Постійно розвивайтеся

Використовуйте кожну можливість проапгрейдити свої знання у тій сфері, де плануєте будувати кар’єру. Прямо зараз подумайте: які 3-5 курсів / конференцій будуть для вас корисними та посилять ваші знання та контакти?


Вас також зацікавить

Як побудувати кар’єру в міжнародних організаціях. Інтерв’ю з Анастасією Нуржинською

Как построить персональный бренд: дорожная карта от Нины Левчук

10 вещей, о которых нельзя забывать, когда вы строите карьеру

Ещё 4 интересные статьи

Конспект книги «С понедельника»: как воплощать свои мечты?

Как превратить мечту в цель, а цель — в достижение? Конспект книги «С понедельника»

Як обрати професію: поради й інструменти

Як знайти «свою» професію: корисні поради й інструменти

5 онлайн-інструментів для продуктивності

Як підвищити власну ефективність: 5 онлайн-інструментів для продуктивності

Книга "Спитай у керівника" Елісон Ґрін

Що говорити на співбесіді: поради з книги «Ask a manager»