5 порад перед звільненням: піти, не спаливши мости

Йти з роботи доводиться практично кожному. Так, є щасливці (та чи щасливі вони?), хто пропрацював в «рідній бібліотеці» все життя, але більшість стикається зі звільненням, як мінімум, 4-5 разів за своє професійне життя. Як звільнитися правильно? На це питання відповідає кар’єрний консультант Олена Гоноровська. 

Футурологи кажуть, що сьогоднішні діти змінять близько 5-7 кар’єр за свої 50-60 робочих років. Кар’єр! Що ж тоді говорити про організації та команди!

До того ж, причиною звільнення можуть бути не лише кар’єрні амбіції, але й потреба присвятити час родині, прагнення розпочати власний бізнес чи піти далі вчитись.

Незалежно від того, чому ви йдете, піти екологічно надзвичайно важливо. В першу чергу  для вас, щоб не тягнути за собою «карму» боргів і образ. А також для організації, яку ви лишаєте і яка, ймовірно, дала вам досить багато на певному етапі життя.

 

Про що важливо подумати і що підготувати, якщо ви звільняєтесь 

 


1. 
Повідомте свого керівника


Безпосередній керівник – перший, хто повинен дізнатись про ваше рішення. Навіть якщо відносини у вас з ним склались не найкращі, навіть якщо саме він – причина звільнення.

Призначте зустріч (чи заплануйте дзвінок, якщо працюєте віддалено)  для такої розмови. Обмежитися листом, як би сильно ви не хотіли уникнути «живого» контакту, – не найкраще рішення. Повірте, така розмова, навіть не надто приємна, буде в будь-якому разі важливою. А якщо вона пройде успішно, це дасть вам багато підтримки і інформації для розуміння себе.

Подумайте завчасно і подякуйте керівникові за те, що від нього отримали. Розвиток, підтримка, можливості, дружнє тепло.

Навіть складним і конфліктним керівникам є за що дякувати – за уроки і досвід, наприклад. Вдячність допоможе вам відпустити ситуацію і зберегти відносини.

Обговоріть на зустрічі дату звільнення. Ви можете розраховувати на визначені законодавством 2 тижні, проте, якщо в цьому є необхідність, присвятіть передачі справ більше часу. Роботодавець буде вдячний. Зазвичай, знайти заміну за 2 тижні складно, тому кожен додатковий день буде важливим.

 


2. Повідомте своїх колег і партнерів


Протягом зустрічі з керівником варто обговорити, як і коли саме ви повідомите іншим. Найчастіше передача справ передбачає, що вам необхідно частину роботи віддати своїм колегам. Чим швидше вони будуть в курсі, тим краще. Крім безпосередніх колег в вашій команді, необхідно також повідомити всіх, кому це може бути важливо, – відділ HR, бухгалтерію, тих, з ким маєте спільні проекти в інших відділах.

Не забудьте поінформувати всіх партнерів, з якими ви працюєте як контактна особа – клієнтів, підрядників тощо. В такому повідомленні потрібно вказати контактну особу, до якої можна звертатись після вашого звільнення.

 


3. Пропишіть план передачі справ


Складіть список ваших щоденних задач і переконайтесь, що кожну з них ви комусь передали (за відома вашого керівника і керівника того, кому ви передали задачу). Складіть також список проектів, які були у вас в роботі, пропишіть по ним статус і важливі наступні кроки. По можливості, закінчіть все, що можете закінчити до звільнення.

Запропонуйте свою допомогу новачку, який прийде на ваше місце. Добре, якщо він буде мати можливість написати вам чи подзвонити з питаннями.

Ідеально, якщо ви зможете лишити інструкції своєму наступнику. Можна просто задокументувати всі важливі моменти, а можна… записати відео! Наприклад, відеоскрін екрану вашого комп’ютера, де ви розповідаєте і показуєте основні програми, архіви папок тощо. Ще одна ідея – поставити камеру (підійде навіть звичайний мобільний телефон) і на дошці намалювати ключові процеси вашої роботи.

 


4. Влаштуйте прощальну вечірку


А чому б ні? Це може бути звичайна піца, фрукти чи солодощі до чаю в кінці останнього робочого дня. Але це буде час, коли ви зможете обмінятись вдячністю і теплом з людьми, з якими провели частину свого життя.

 


5. Залишайтесь на зв’язку


Залишіть всім важливим людям свій персональний мейл і телефон. Якщо ви не додавались в контакти в LinkedIn – саме час це зробити, більше того, варто попросити і дати рекомендації, які можуть бути в подальшому вам корисними.

Подумайте, хто з колишніх керівників та колег зможе дати вам рекомендації в майбутньому,  і одразу з ними це обговоріть. Це завжди буде корисно, навіть якщо ви вже виходите на роботу в нову компанію. Саме час встановити корисний контакт і домовитись про допомогу за необхідністю!

 


І наостанок.
Останні робочі дні – не час для того, щоб думати: «Все, це не моя робота, мені вже не важливо, що там з ними буде». Навпаки – це час закріпити відносини, отримати гарні рекомендації та виразити вдячність за отримане.

 

Ещё 4 интересные статьи

Тайм-менеджмент від Анни Мазур: 3 лайфхаки з управління часом

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

7 помилок, які заважають вам знайти улюблену роботу

7 помилок, які заважають вам знайти улюблену роботу

Як розвивати комунікативні навички?

Лайфхаки для ефективного спілкування: як комунікувати, що читати та яких помилок уникати

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»