Шкідливі поради: 10 способів провалити співбесіду

10 способів провалити співбесіду

Зазвичай ми публікуємо матеріали, які допомагають пройти співбесіду. Аж раптом нам спало на думку: а що, як ви зовсім не хочете влаштуватись на роботу? Тож спеціально для такого випадку радимо, як змусити потенційного роботодавця засумніватися у вашій кандидатурі.

1. Не шукайте інформацію про компанію до співбесіди

Щоб рекрутер не подумав, що ви «копаєте» під компанію. Покажіть, що ви геть нічого про них не знаєте — ні специфіки роботи, ні конкурентів. Самі розкажуть.


2. Проявіть свою індивідуальність

Жодне резюме не розкриє вас як особистість. Тож свою креативність, сміливість, нонконформізм чи просто привабливу фігуру можна продемонструвати за допомогою одягу, а легкість у спілкуванні і почуття гумору — за допомогою фонтану жартів і анекдотів.


3. Трохи запізнитися — це нормально

Покажіть, що це ви потрібні компанії, а не вона вам. Краще запізнитися, ніж прийти раніше — зрештою, у вас не так і багато вільного часу, щоб приходити заздалегідь.


4. Імпровізуйте

Не готуйте відповіді на можливі питання завчасно — раптом рекрутер запідозрить вас у штучності. Спонтанність більш щира. Кому потрібні завчасно підготовлені відповіді, якщо можна прямо на співбесіді вперше замислитись, ким ви бачите себе через 5 років.


5. Не ставте зайвих питань

На співбесіді ви маєте показати себе розумником, який все схоплює буквально на льоту, тому вдавайте, що про компанію і особливості роботи в ній вам зрозуміло абсолютно все. Навіть попри те, що ви діяли згідно з нашою першою порадою і нічого заздалегідь не гуглили 🙂


6. Пожалійтеся на колишнього роботодавця

Щирість — понад усе, тож не бійтеся розказати всю правду про колишнього боса. Чим більше негативу пригадаєте — тим більше шансів розчулити рекрутера.


7. Приховуйте свої слабкі сторони

Ці хитрі рекрутери обожнюють провокативні питання, але ж і ви не ликом шиті. Зрозуміло, що питання про слабкі сторони — це пастка. Вдавайте з себе супергероя без недоліків і у жодному разі не визнавайте своїх помилок.


8. Будьте емоційними

Не варто намагатися контролювати свої почуття. Роздратування на запізнення рекрутера, злість на колишнього боса — все це демонструє, що ви жива людина, а не робот якийсь.


9. У першу чергу спитайте про зарплату 

Питання про цінності, посадові обов’язки чи плани на майбутнє зачекають. Варто спершу з’ясувати, скільки вам платитимуть (не погано б ще й поторгуватися), а також — чи будуть матеріальні бонуси і обіди. А якщо щось не влаштує — можна буде одразу піти.


10. Запропонуйте себе й на інші вакансії

Наприкінці зустрічі запитайте, яких ще фахівців шукає компанія, і повідомте, що готові спробувати свої сили ще й на інших посадах. Покажіть, що ви універсальний солдат, готовий до будь-яких викликів, і вам, в принципі, байдуже, чим займатися.


Якщо без жартів, то наших порад варто дотримуватися, тільки якщо результат співбесіди вас абсолютно не хвилює. Якщо ж ви все-таки налаштовані серйозно і справді шукаєте роботу — робіть все з точністю до навпаки 🙂


Вас також зацікавить

Собеседование от А до Я: 10 рекомендаций, которые помогут пройти интервью

Как подготовиться к самопрезентации на собеседовании?

Что говорить на собеседовании о причинах увольнения?

Ещё 4 интересные статьи

Тайм-менеджмент від Анни Мазур: 3 лайфхаки з управління часом

3 лайфхаки з управління часом від Анни Мазур

7 помилок, які заважають вам знайти улюблену роботу

7 помилок, які заважають вам знайти улюблену роботу

Як розвивати комунікативні навички?

Лайфхаки для ефективного спілкування: як комунікувати, що читати та яких помилок уникати

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»

7 інструментів для ефективного навчання: конспект книги «Засіло в голові»